Symulator kodera dla kodu cyklicznego BCH

Ź

Strona głowna projektu
Podstawowe definicje
Kod BCH -wstep
Wyznaczanie wielomianu generacyjnego
Algorytm kodowania
Algorytm dekodowania
Matematyka w kodowaniu BCH
Symulacjia krokowa
Symulacjia automatyczna

Wersja automatyczna kodera i dekodera kodu BCH


1. Wprowadz parametry tego kodu.
2. Nastepnie wybierz zrodło danych (generowanie danych losowych lub zalaczanie pliku moze zajac chwile, badz cierpliwy)
3. Teraz wprowadz współczynnik bitowej stopy bledów
4. Jesli jako krok i ilosc powtórzen wpiszesz wartosci rozne od 0 to symulacja wykona sie tyle razy ile jest ilosc powtórzen z zadeklarowanym krokiem.
5. Wybierz czy wygenerowane dane i kolejne stadia maja byc pokazywane (przy kilku krokach pokaze tylko ostatnie dane).
6. Teraz mozesz juz odpalic symulacje klikajac "Rozpocznij symulacje". (moze to zajac chwile badz cierpliwy ;) )





Ustaw parametry kodera:

- dlugosc slowa kodowego
- zdolnosci korekcyjne

Ustaw dane wejsciowe:

- dane losowe (podaj dlugosc w bajtach danych)
- wpisz tekst do zakodowania
- wybierz pik do zakodowania

Wprowadz bitowa stope bledów (w %)

Stopa błędów: %.
Krok:
Ilosc powtórzen:

Pokaż szczegołowe dane:

Jeśli chcesz zobaczyc jak wygladaja wygenerowane a nastepnie zakodowane i przeslane dane zaznacz to pole:




Nasz kod posiada nastepujace wlasnosci:

- stopien wielomianu generacyjnego m= 8
- wielomian kodowy ma postac p(x)= 100011101
- dlugosc slowa kodowego dlugosc= 255
- zdolnosci korekcyjne tego kodu wynosza t= 10
- ilosc pozycji informacyjnych slowa kodowego k= 179
- minimalna odleglosc Hamminga d>= 21

To jest binarny kod BCH (255, 179, 21)

Wielomian generujacy ten kod: g(x) =
10010110010100111001000111001111011100000100011010100001110011000000100101101

Dane wejsciowe d(x) to dane domyslne zkonfigurowane w programie

Zestrawienie danych:

BER kodera Wniesionych bledów BER dekodera Poprawionych bledów Pozostalo bledów Bledne bloki
0.1 2 0.00 2 0 0

W tabeli zebrano podstawowe parametry które charakteruzuja zdolnosci tego kodu.
Kolumna "Wniesionych bledów" informuja nas ile bledów zostalo wniesionych do calej transmitowanej wiadomosci.
Jesli w pojedynczej ramce wystapilo wiecej bledów niz zdolnosc wykrycia dla danej ramki moze wystapic sytuacja, ze kolumna "Wniesionych bledów" nie bedzie równa sumie kolumn "Poprawonych bledów" + "Pozostalo bledów"
Szczególy tego mozemy przesledzic w symulacji krokowej.
Nalezy rowniez pamietac iz moze wyspapic sytuacja ze dany bit bedzie 2 razy przeklamay, w takie sytuacja powyzsza suma sie nie bedzie zgadzala ale w kolumnie "Pozostalo bledów" bedzie 0 to znaczy ze wszystko zostalo zdekodowane lacznie z bitami które zostaly kilkukrotnie przeklamane.


Copyright © Jezikk 2004